Mindfulness og krop

Bevægelse, et sundt åndedræt og tid til nærværende ro er utrolig vigtig for alle mennesker.

Mit udgangspunkt er altid:

Vi skal finde noget, der er enkelt og effektivt.

Det skal være let tilgængelig i en travl hverdag.

Det skal tage udgangspunkt i noget der skaber glæde.

Min erfaring er, at når vi finder den bevægelsesform og den mindfulnessform, der passer til den enkelte, så bliver det en nydelse og ikke “det skal jeg”. Når vi bevæger os af glæde, nydelse og lyst, bliver outcome så meget mere effektiv sundhedsmæssig, både fysisk, mentalt og psykisk.

Når vi finder den rette form, er det som regel nemt at implementere det i en travl hver dag. Efter 1-2 ugers daglig rutine kan du mærke en markant effekt, der gør, at du får lyst til vedholde de nye rutiner.

Hvilken type bevægelse og mindfulness der er optimal og føles godt er individuel, både i forhold til hvem du er som menneske og i forhold til, hvad du skal bruge det til. Hvilken type bevægelse og mindfulness jeg vil anbefale dig, bliver individuel i forhold til dine ønsker, din personlighed og hvad der er dit behov og dine ressourcer lige nu.

Nutidens og fremtidens sygdomme:

Vi ved, at en ubalance i nervesystemet er nutidens og fremtidens store vej lige ind til langt de fleste sygdommer, følgesygdomme og symptomer. Derfor er det AFGØRENDE at tage ansvar for at bevæge dig og skabe rum til nærværende ro.

Sundhedsstyrelsen anbefaler 10.000 skridt dagligt og ved siden af anbefaler jeg 15 minutters stilhed/meditation/visualisering.

Med denne lille indsats mangedobler vi vores restitutionsevne fysisk, mentalt og psykisk og vi opnår en markant øget kreative, fokuseret og energifyldt dagligdag.

Forskningen viser tydeligt i dag,  hvor vigtig og effektiv meditation og mindfulness er, 12 minutter om dagen er nok.

Kilde: Henning Daverne

Sebastian Nybo har i samarbejde med Rigshospitalet lavet nogle interessante forskningsresultater indenfor meditation.

 

Implementering i en travl hverdag:

Der er rigtig mange måder at få det implementeret på, det hjælper jeg dig med. Lidt er meget bedre end ingenting. 3 gange om ugen kan eks. være en god start. Der kan være perioder i en travlt karrierefamilie, hvor der er mere tid og perioder, hvor der er mindre tid. Jeg hjælper dig med at finde det optimal, og laver også en plan til de perioder hvor du peaker på jobbet.

 

Sådan foregår en session:

1: Vi tager en samtale om dine ønsker, tidligere erfaringer på de to områder, din generelle sundhedstilstand og ressoucer i forhold til tid.

2: Jeg foretager en fysioterapeutisk undersøgelse, hvis du har nogle fysiske ting, der begrænser dig lige nu og her.

3: Jeg foretager en screening af din generelle sundhed og mennesketype. Her inddrager jeg de undersøgelses elementer, jeg finder vigtige i lige netop din situation. (eks. test af cellesundhed, irisanalyse, vævssundhed eller lign).

4: Jeg kommer med individuelle konkrete anbefalinger, og sammen ligger vi en plan for, hvordan du får det implementeret i din dagligdag.

BOOK EN TID

Drejer det sig om en akut tid: send SMS eller ring: 6137 1358

Sand Sundhed Danmark

Sand Sundhed Danmark
Businesshouse
Jernbanegade 23B
4000 Roskilde
Rutevejledning

SAND SUNDHED DANMARK

15 + 13 =