Optimer din præstation

Optimer din High Performance præstation i din sport.

Du får redskaber til at optimer dig selv i dagligdagen og før, under og efter en Peak periode.

Vi optimer og styrker dig til at nå dit næste mål fysisk, mentalt og psykisk. High Performance opnår du ved at lære, at optimer dig selv dagligt. Optimer dagligt betyder, at der er fokus på en balance, der giver sund glæde i din sport, din skole/studier/arbejde og i din fritid.  Kun der igennem kan du bevare en sund og kraftfuld motivation til at præstere max – hver gang.

Yderligere er der brug for fokus på at optimer kost, kostilskud, søvn og din psykiske og mentale sundhed.

Det handler om at balancere og optimere dig og dit indre sundhedsmiljø fysisk, mentalte og psykiske.

Hvad enten du er elitesportssudøver, supermotionist eller ønsker at bevæge dig i hverdagen for at holde dig sund og rask, er det altid en god ide at få lavet et optimeringstjek.

Til dig, som er elitesportsudøver eller supermotionist og ønsker at skabe High Performance resultater uden at gå på kompromis med dit heldbred.

Der er altid et eller flere parametre, der kan optimeres i forhold til at nå dine mål. For at kunne præstere maksimalt hver gang til træning og konkurrence er der et multifaktuelt billede af lige præcis dig, der skal gå op i en større enhed.

Derudover er det vigtigt at kigge på om din træningssammensætning er optimal i forhold til den sport du udøver.

 

Sådan foregår en session:

1: Vi gennemgår din sæsonprofil. Hvornår træner du meget, hvornår der er konkurrencer og hvornår der er pause.

2: Vi gennemgår din sæsonprofil i forhold til skader, hvor har du eks. været skadet, er det altid de samme steder, du bliver skadet eller den samme vævstype du rammes i? Hvis der har været skader, vil jeg undersøge området for at se, om ophelingen er sket optimalt.

3: Vi gennemgår din sæsonprofil i forhold til generelle sundhedsfaktorer, som ex. influenza, smerter, restitutionsevne, energi, søvn osv.

4: Vi gennemgår din profil i forhold balancen imellem træning, arbejde/studie og privatliv. Hvordan er det i dag og hvad er optimal for dig.

5: Jeg foretager en fysisk kropsundersøgelse og jeg kommer med anbefalinger i forhold til, hvad og hvordan du kan optimere dig.

6: Jeg foretager en vegatest og en irisanalyse, hvor jeg undersøger din generelle sundhed, og kommer med en individuel optimeringsplan i forhold til kost, vitaminer, mineraler og fedtstoffer. Hvis du har nogle særlige områder, hvor du har udfordringer, skal vi først og fremmest have dem bragt til sundhed.

7: Jeg kommer med en plan for, hvad du kan gøre for at optimere dig mentalt og psykisk i forhold din sport.

8: Du får en individuel plan for, hvad du kan gøre før, under og efter en peakperiode træningsmæssig og konkurrencemæssig for at være optimal forberedt, undgå skader og præstere max.

Sessionen foregår over to gange. Første gang tager det 2 timer og anden gang 1 time

1: En grundig samtale og undersøgelsessession.

2: En session hvor du får feedback på undersøgelserne og en optimeringsplan fysisk, mentalt og psykisk.

Inden vi mødes.

Senest to dage inden du kommer til undersøgelsen, må du meget gerne sende mig en email med et ugeskema, hvor du i korte træk lister følgende informationer.:

Kost, væskeindtag, søvn, sport – type og tid. skole/arbejdstimer og eks. kosttilskud og medicin.

Skriv gerne to liner omkring dine ønsker.

Til dig som er motionist eller vil i gang med at bevæge dig.

Vi gennemgår dine unikke behov og ønsker på samme måde, som hos en elitesportsudøvere. Bevægelse og sport fylder måske ikke så meget og er ikke så ekstrem, som hos en elitesportsudøvere. Dog er det lige så vigtigt, at holde kroppen og sindet sundt for at kunne blive ved med, at dyrke den sport du brænder for og lave den bevægelse der giver livsværdi for dig.

Bevægelse viser sig mere og mere at være et af de vigtigste parametre i forhold til at leve til vi er 100+ med fysisk, mentalt og psykisk overskud, undgå livsstilssygdomme og medicin. Inaktivitet kan føre til så utrolig mange kroniske smertetilstande, tristhed og nedsat energi og hjerneaktivitet.

BOOK EN TID

Drejer det sig om en akut tid: send SMS eller ring: 6137 1358

Sand Sundhed Danmark

Sand Sundhed Danmark
Businesshouse
Jernbanegade 23B
4000 Roskilde
Rutevejledning

SAND SUNDHED DANMARK

14 + 6 =